søndag den 11. november 2012

Brølende kronhjort

Fandt dette fantastisk grimme billede i en genbrugs butik for vist nok ikke mere end 65 kr, og jeg besluttede mig til at kaste mig ud i et projekt, som jeg har drømt om i årevis.
Jeg er vokset op med at en brølende kronhjort ved en skovsø (her dog en å) var indbegrebet af dårlig småborgerlig smag. Dårlig smag er for sin vis hip, hvis man gør det på den rigtige ironiske måde.
Gør jeg det på den rigtige ironiske måde? Det ved jeg ikke. Jeg tror nu nok mit mind set er helt forkert. for hip ironi er dybt seriøst og alvorligt, men jeg nok nærmere klovner rundt med mine egne skøre idéer.
Jeg fik ideen fra et billede af Asger Jorn som en lærer viste mig da jeg gik på højskole, men jeg har ikke siden kunne finde det på nettet. Det var en kæmpe abstrakt and i en lille bitte dam.
Mine dyr er kun semi-abstrakte, for jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det rigtigt. Jeg ved ikke om mine manglende evner til abstraktion tæller op eller ned, men dette er altså resultatet. En brølende kronhjort ved en å.

Til salg.

1 kommentar:

  1. Er ret vild med dine Mumi-billeder. Mht. Jorn-billedet, så er det nok dette, som hedder "Den Foruroligende Ælling" :).
    Se f.eks. her: http://www.museumjorn.dk/da/produkt_praesentation.asp?AjrDcmntId=229

    Det er sjovt at lege med gamle kitsch-malerier, og jeg synes da godt, du kunne fortsætte med at lege med billedet her, det kunne blive rigtig spændende, hvis du bare giver los og ikke "passer på" :).
    Kh Josephine

    SvarSlet